Pieni hetki, lataa sisältöä...

Hakukonemarkkinointi

Google AdWords-mainontaa yrityksille
Etusivu / Palvelut / Hakukonemarkkinointi

Yrittäjänä olet varmasti jo tietoinen Google AdWords -hakusanamainonnasta.
Mutta onko hakukonemarkkinoinnin erilaiset kampanjatyypit tuttuja?
Osaatko optimoida kampanjoita ja mainosryhmiä niiden sisällä?
Tiedätkö miten voit hyödyntää AdWords-kampanjoista saatua arvokasta dataa?

Uppie Digital pystyy vastaamaan näihin sekä muihin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Huomioi ennen Google AdWords -mainonnan aloitusta

On suositeltavaa varmistaa ennen hakukonemarkkinoinnin aloittamista, että sivustosi ja sen hakukoneoptimointi on kunnossa. Google AdWords pisteyttää mainoksia ja sivuja mihin niitä klikkaamalla ohjautuu muun muassa avainsanojen osuvuuden sekä sivun käyttäjäkokemuksen perusteella.

Hyvien laatupisteiden ansiosta on mahdollista saada mainokselle korkeampi sijoitus halvemmalla, kuin samoilla avainsanoilla ja suuremmalla summalla mainostava kilpailija. Pahimmassa tapauksessa mainoksesi laatupisteet ovat niin heikot, että mainostasi näytetään vain harvoin ensimmäisellä hakutulossivulla, puhumattakaan sen näkymisestä hakutulosten yläpuolella.

Google AdWords -mainonnan aloittaminen

Luo Google AdWords -tili. On tärkeää, että hakukonemainontaa toteutetaan yrityksen oman tilin kautta. Näin tehdessä kampanjoista saatu arvokas data säilyy yrityksen hallussa aina vaikka palvelusopimus markkinoinnin tekijän kanssa loppuisi.

Määritä mitä haluat hakukonemarkkinoinnilla saavuttaa. Jotta voidaan tehdä tehokasta mainontaa on sen tavoite oltava selvillä. Päämäärä voi olla esimerkiksi brändin tietoisuuden kasvattaminen, tuotteiden mainostaminen samankaltaisia tuotteita Googlesta hakeville tai vaikka tarjouksen pyytäminen palvelusta.

Luo oma kampanja kaikille tuoteryhmille erikseen ja määritä kampanjan budjetti. Omat erilliset kampanjat antavat paremmat lähtökohdat seurata tuloksia, optimoida mainontaa ja säätää budjettia.

Luo kampanjan sisälle mainosryhmiä. Mainostettavat tuotteet jaetaan mainosryhmiin joihin luodaan erilaisia mainoksia. Seuraamalla muun muassa mainosten tehokkuutta ja avainsanojen toimivuutta voidaan mainontaa optimoida.

Tärkeintä onnistuneen ja tehokkaan mainonnan toteuttamisessa:
  • Määritä tavoitteet ja kohderyhmät
  • Käytä aikaa suunnitteluun
  • Aloita mainostaminen
  • Seuraa mainonnan tuloksia
  • Analysoi tulosten vaikutuksia
  • Optimoi mainontaa toistamalla edelliset vaiheet uuden datan valossa
  • Toista edelliset yhä uudelleen ja uudelleen