Tiivis yhteistyö on merkittävässä roolissa esimerkiksi kotisivun tekstisisältöjä tehdessä. On selvää, että eri aloille vakiintunutta ”ammattikieltä” osaa parhaiten tuottaa kyseisen alan tuntevat ja tästä syystä kotisivujen tekstipohjat olisikin hyvä kirjoittaa yrityksen sisällä. Hyvin kirjoitettu sisältö tarjoaa vastauksia asiakkaan kysymyksiin ja antaa edellytykset yhteydenottoon tai palvelun tilaamiseen.
Tarvittaessa tekstit voidaan antaa kokeneen sisällöntuottajan käsiin, joka osaa muotoilla tekstit helposti luettavaan muotoon. Hyvin kirjoitettu sisältö voi myös nostaa kotisivun sijoitusta Googlen hakutuloksissa. Tämä ei tosin yksinään vielä riitä vaan sivuston tekijän pitää osata merkitä ja jäsennellä tekstit sivuille oikein niin, että myös hakukonerobotit ymmärtävät mistä sivustolla on kyse. Näin parannetaan mahdollisuuksia kasvattaa yrityksen hakukonenäkyvyyttä.
HUOM! Tutustu myös
kotisivun hakukoneoptimointiin ja miten sen avulla voidaan nostaa yrityksen sivuston näkyvyyttä Googlen ilmaisissa hakutuloksissa.